لاماری درواقع نام برند جدید آرین پارس موتور برای تولید خودروهای سواری است و ایما نام اختصاصی اولین کراس اوور این شرکت است که به دانگ فنگ تی 5 ایوو اشاره دارد.
مشخصات فنی لاماری ایما آرین موتور (دانگ فنگ T5 ایوو)
لاماری ایما یا همان دانگ فنگ T5 EVO به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که میتواند 195 اسببخار قدرت و 285 نیوتنمتر گشتاور را تولید کند.
شتاب صفر تا صد این خودرو بین 8.7 تا 9.2 ثانیه اعلام شده است که البته منوط به فراهم بودن شرایط استاندارد از جمله بنزین استاندارد است که احتمالا در ایران عدد بالاتری ثبت خواهد شد.
به هر صورت برای یافتن شتاب دقیق این کراساوور باید منتظر ماند تا آرین پارس موتور امکان تست درایو این خودرو را فراهم نماید.
گفته میشود مصرف بنزین لاماری ایما یا دانگ فنگ T5 ایوو در شرایط استاندارد کمتر از 6 لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراساوور مونتاژی در بازار کشورمان رقم فوق العاده خوبی محسوب میشود که البته بازهم به فراهم بودن شرایط استاندارد بستگی دارد و بسیار بعید است که در شرایط تهران قابل دستیابی باشد.
امکانات رفاهی و آپشنهای لاماری ایما آرین موتور
براساس کاتالوگ رسمی شرکت، دانگ فنگ T5 ایوو شرکت آرین موتور به امکاناتی نظیر کیسه هوای 10 نقطهای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، چراغ روشنایی روز، فناوری LED چراغها، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی 19 اینچی با تایرهای ایرانی (از برند کویر)، رادار نقطه کور، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک و جلو آمپر دیجیتال مجهز است.
کمبود امکانات رفاهی لاماری ایما نسبت به رقبا
لاماری ایما از نظر ابعادی در واقع رقیب برای تیگو 8 و فیدلیتی نیست و نبود ردیف سوم صندلی ها نسبت به فیدلیتی و تیگو هشت و کمبود فضای داخلی نسبت به جک k7 قابل ذکر است. نبود ماساژور صندلی راننده (نسبت به جک کی 7)، درب صندوق برقی، دوربین 360 درجه، شارژ وایرلس، تریم داخلی با کیفیت، صندلی برقی شاگرد، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و امثال این موارد از جمله نکاتی است که باعث می شود قیمت لاماری ایما نسبت به رقبا تعدیل شود.
برتری فنی لاماری ایما نسبت به رقبا
ایما به لطف وجود موتور 195 اسب بخاری، تا زمان عرضه فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ در زمره قدرتمندترین کراس اوورهای چینی بازار قرار می گیرد و نسبت به رقبای مستقیم خود برتری دارد، همچنین وجود گیربکس دوبل کلاچ (با کلاچ خیس) نیز مزیت محسوسی نسبت به رقبای مجهز به گیربکس CVT و دوبل کلاچ خشک محسوب می شود. البته در همین زمینه باید به حساسیت بالای لاماری ایما نسبت به کیفیت بنزین نیز اشاره کرد که می تواند در بلند مدت مشکل ساز شود.
رقبا و شرایط بازار لاماری ایما آرین پارس موتور
مدیران آرین موتور در ابتدا تمایلی برای اعلام قیمت رسمی لاماری نداشتند اما در نهایت مشخص شد این خودرو در اردیبهشت ماه 1401 با قیمت 989 میلیون تومان در رده کراس اوورهای تک دیفرانسیل سایز متوسط (در بازار ایران) رقبای بسیاری را پیش روی خود می بیند که از مهمترین آن ها باید به تیگو 7، جک S5، فردا موتور T5، هایما S7، دیگنیتی٬ مکث موتور K5 و حتی خودروهای بزرگتری نظیر KMC K7 و فیدلیتی اشاره کرد که همگی در زمره کراس اوورهای توربو و تک دیفرانسیل چینی هستند که مشخصات فنی نسبتا نزدیکی را ارائه می دهند اما در زمینه امکانات رفاهی، نوع گیربکس و سطح تجهیزات اختلافاتی با یکدیگر دارند.
از این رو شاید بتوان گفت که لاماری تی 5 به سبب طراحی خاص ظاهری و مشخصات فنی خود میتواند از شانس رقابت بالایی در این کلاس برخوردار باشد، هرچند که احتمالا کمبود تیراژ عرضه و ضعف خدمات پس از فروش، چالش اصلی مشتریان خودروهای کم تیراژ چینی خواهد بود.
آخرین دیدگاهها