آخرین دیدگاه‌ها
    فردا SX5 پلاس توربو

    فردا SX5 پلاس توربو

    شرکت فردا موتورز برنامه دارد تا بزودی نسخه پلاس FMC SX5 را به فروش برساند. این خودرو نسخه جدید کراس اوور SX5 است و برای

    ادامه مطلب »

    چری تیگو 8 پرو در مقابل سانتافه

    مدیران خودرو از فعال ترین واحدهای تولیدی در خودروسازی ایران به تازگی تولید کراس اوور لوکس و جدید تیگو ۸ پرو را آغاز کرده و می‌خواهد اولین محصول ۷ نفره خود را در رده‌ای متفاوت به بازار عرضه کند.

    مقدمه :

    در زمستان 1396 یا 2017 بود که شاسی بلند چری تیگو 8 برای اولین بار رونمایی شد، یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ با قابلیت حمل 7 سرنشین که با تایید شرکت خودروسازی چری، در ماه مارس 2018 راه اندازی و به بازار عرضه شد.
    خودروی شاسی بلند چری تیگو 8 که پیش از این تحت عنوان “چری T18” شناخته می ‌شد، به نوعی بزرگ‌ ترین عضو خانواده “تیگو” به شمار می ‌آید که از لحاظ ابعاد و اندازه باتوجه به نام گذاری اتومبیل، در یک کلاس بالاتر از خودروی شاسی بلند چری تیگو 7 قرار می ‌گیرد که سال هاست شاهد حضور آن در بازار کشور هستیم، ولی حالا چری تیگو 8 پرو برای عرضه در بازار کشور عرض اندام کرده است تا در مقابل رقبای تازه وارد بازار کشور قرار گرفته و نگذارد که بازار خودروهای کراس اوور از دست چری و مدیران خودرو خارج شود.
    چری تیگو 8 سال 2018 میلادی راه اندازی و به مشتریان عرضه شد، اما نسخه ارتقا یافته و جدید آن با پسوند Pro به تازگی راه اندازی شده و با پیشرفت های خوبی که در بخش های مختلف خود تجربه کرده، سعی دارد تا بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و سهم خود را از فروش بازار خودرو افزایش دهد.
    همگام با بازارهای جهانی، چری قصد دارد تا محصول جدید خود را با همکاری شریک قدیمی خود یعنی مدیران خودرو، در بازار ایران هم عرضه کند و به تازگی خبرهای زیادی در رابطه با ورود این خودرو به بازار ایران شنیده ایم که می تواند خبر خوبی برای ایجاد تنوع در بازار ایران و عرضه محصولات تازه نفس در بازار کشور باشد.

    داخل چری تیگو 8 پرو

    با ورود به داخل کابین چری تیگو 8 پرو، با فضای کابینی کاملا پیشرفته و بروز مواجه خواهید شد که چیزی از خودروهای اروپایی و ماشین های لوکس آنان کم ندارد. طراحی داخل کابین چری تیگو 8 پرو به خوبی ثابت کرده است که چینی ها جهش فوق العاده ای در طراحی محصولات خود داشته اند و امروزه خود را به عنوان یکی از مدعیان تولید محصولات پیشرفته و جذاب معرفی می کنند.
    در مقابل راننده غربیلک فرمان جذاب با فرم D کات یا همان فرم ته صاف خودمان دیده می شود که بیشتراز همه در خودروهای اسپرت استفاده می شود و پشت آن هم می توانیم شاهد صفحه نمایشگری بزرگ تمام دیجیتال باشیم که اطلاعات حیاتی خودرو و میزان سرعت و دور موتور را در اختیار راننده قرار می دهد و به احتمال زیاد قابلیت شخصی سازی هم دارد.

     تیگو 8 پرو

    در کنار آن و در بالای کنسول مرکزی هم شاهد صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی هستیم که در واقع به صفحه کیلومتر چسبیده و حالتی یکپارچه به خود گرفته است. کلیدهای فیزیکی در کنسول مرکزی تا حد امکان حذف شده و بیشتر از همه شاهد کلیدهای لمسی در کنسول مرکزی و بر روی کنسول ابزار هستیم تا حس و حال رانندگی با یک خودروی کاملا پیشرفته را به سرنشینان منتقل کند.

    طراحی چری تیگو 8 پرو

    گنده بک خشن و جذاب، مناسب ترین لقبی است که می توان به خودروی چری تیگو 8 پرو داد و با نگاهی به ظاهر آن می توان چشم های اخم کرده و دندان های به هم فشرده از شدت عصبانیت را در چهره آن مشاهده کرد.
    در قسمت جلو چراغ های اصلی قاب کوچکی دارند و با چراغ های مخصوص روز تزئین شده و جلوه زیبایی به خود گرفته اند، درحالی که مابین آنان یک جلوپنجره بزرگ و شکیل قرار گرفته و باز هم در گوشه های سپر، ورودی های بزرگ هوا دیده می شود تا حرف و حدیثی برای جذابیت ظاهر آن باقی نماند.
    در قسمت عقب نیز طراحان چری هنر خود را به نمایش گذاشته و شاهد یک طراحی جذاب و پیشرفته با چراغ های تمام LED و خروجی های کرومی اگزوز در گوشه های سپر عقب هستیم، هرچند خروجی های کرومی که آنان را برای اگزوز می دانیم، تزئینی هستند و خروجی اصلی اگزوز زیر بدنه و در سمت راست دیده می شوند.

    مقایسه طراحی تیگو 8 پرو و سانتافه

    هیوندای سانتافه خودرویی است که از نظر طراحی وضعیت خوبی دارد و می توان در بدنه و کابین آن، با خطوط زیبا و قابل قبولی مواجه بود. از آن طرف تیگو 8 پرو به عنوان یک محصول لوکس توانسته حس متفاوت بودن را در بیرون و کابین به افراد منتقل کند. در کنار اینکه طراحی تیگو 8 پرو به عنوان یک محصول چینی پخته به نظر می رسد، می‌بینیم که با الگوهای طراحی مطابق با واژه «لوکس» در کابین و بیرون خودرو طرف هستیم. دوخت چند وجهی چرم اجزای کابین، نمایشگر پیوسته کِلاستر و مالتی مدیا، طراحی داشبورد و کنسول میانی، گرافیک استفاده شده در چراغ ها و نورپردازی از جمله مواردی است که حس لوکس بودن را به همراه به روز بودن به راننده و سرنشینان القا می کند.

    مقایسه موتور تیگو 8 پرو و سانتافه

    تیگو 8 پرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری به رقابت با سانتافه 2.4 لیتری آمده است. ولی باید بدانیم که تیگو 8 پرو می‌تواند قوی‌تر از خودرویی مانند هیوندای سانتافه ظاهر شود. سیستم پیشرانه محصول جدید مدیران خودرو به فناوری توربو شارژ به همراه GDi مجهز است و می‌تواند با داشتن مصرف سوخت به مراتب کمتر از سانتافه 2400 سی سی، توان 197 اسب بخار را با گشتاور 290 نیوتن متر تولید کند. ترکیب این قدرت با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه سبب می شود تا شتاب گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تیگو 8 پرو در کمتر از 9 ثانیه اتفاق بیفتد. به عبارت ساده‌تر در حالت استاندارد، تیگو 8 مدیران خودرو سه ثانیه زودتر از سانتافه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در بررسی‌ هم که به صورت کوتاه انجام دادیم، مشخص شد که تیگو 8 پرو می‌تواند در شتاب اولیه به راحتی از پس سانتافه بر بیاید و با اختلاف یک خودرو از او پیشی بگیرد.

    تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو

    سواری تیگو 8 پرو نرم و بی سر و صدا است و در برخورد با چاله ها و دست اندازهای شهری، آنچنان حس نامطلوبی به سرنشینان و راننده القا نمی شود. فرمان کمکی برقی این کراس اوور 7 نفره هم عملکرد خوب و مناسبی دارد و می تواند با تغییر حالت رانندگی، میزان سفتی غربیلک را تنظیم کرد. با وجود تک دیفرانسیل بودن تیگو 8 پرو، می بینیم که به لطف نسل جدید سیستم های مدیریت پایداری، این کراس اوور مونتاژی هنلدینگ خوب و قابل قبولی دارد و می‌توان در سرعت‌های مختلف، مدیریت خوبی را بر روی این خودروی بزرگ داشت. کشش خوب خودرو در سربالایی در کنار فرمان پذیری خوب سبب شده تا در این کراس اوور لوکس و بزرگ، با ترکیبی از حس قدرت و آرامش طرف باشیم.

    خرید قطعات یدکی تیگو و چری 

    سیستم خودران تیگو 8 پرو

    در قسمتی از تست رانندگی با تیگو 8 پرو، این خودرو را در حالت خودران قرار دادیم تا ببینیم که سنسورهای ایمنی این خودرو چگونه هدایت محصول جدید مدیران خودرو را بر عهده می‌گیرند. تیگو 8 پرو را می‌توان در حالت های مختلف رانندگی هوشمند قرار داد و بخشی از هدایت خودرو را در صورت وجود خطوط صحیح جاده به آن سپرد. همچنین هدایت خودکار تیگو 8 پرو در ترافیک‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که پیش از این در محصول مونتاژی دیده نمی‌شد. تشخیص صحیح رادار تابلو خوان، کنترل خودکار تیگو 8 پرو بین خطوط، فرمان پذیری هوشمند بدون نیاز به دخالت راننده و ترمز خودکار از جمله ویژگی های اتودرایو سطح 2 این کراس اوور لوکس است.

    تیگو 8 پرو یا سانتافه؟

    در نهایت می‌توان گفت که تیگو 8 پرو مدیران خودرو نسبت به یک هیوندای سانتافه با مدل 2014 تا 2018 امکانات بیشتر، توان بالاتر و قابلیت‌های جدیدتری را در اختیار رانندگان می‌گذارد و می‌تواند در بحث کیفیت هم رقابت خوبی را با رقیب کره ای داشته باشد. مصرف سوخت کمتر، شتاب بهتر، سواری نرم تر، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، ابعاد بزرگتر و طراحی به روزتر در شرایطی گفته می شود که با هزینه ای به مراتب کمتر از یک دستگاه هیوندای سانتافه کارکرده 2016 تا 2018، می توان به سراغ نسخه صفر کیلومتر تیگو 8 پرو مدیران خودرو رفت.

    مشاهده فیلم تست و بررسی فیلم تیگو 8 پرو از وبسایت آپارات 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    X